Beroepsproduct A: Ontwikkelplan
Digitale Dementie - Hoe wij ons verstand kapot maken Manfred Spitzer
HersenHack - Update je Brein Margriet Sitskoorn
Het maakbare Brein - Gebruik je hersens en word wie je wilt zijn Margriet Sitskoorn
Het Ondiepe -Hoe onze hersenen omgaan met internet Nicholas Carr
Ont-moeten Jan Jutten
Het onderwijsvragenboek Claire Boonstra, Claudette de Graaf Bierbrauwer,
Co-auteur: Nanda Carstens.
Het Pedagogisch Prioriteitenspel Dr. C.A. van Kan
"Logboek" Talencentrum Friesland College
Beroepsproduct B: In Beeld
Taak 1: Professional zijn en blijven
Waarderingsgesprekken Volgens het Friesland College
Het Pedagogisch Prioriteitenspel Dr. C.A. van Kan
De zes rollen van de Leraar Martie Slooter
Visible Learning John Hattie / (Studiedag/ Foundation Day)
Vakdidactisch Coachen Aly Jellema (Studiedag)
Formative Feedback Kim Vankoughnett (Studiedag)
Meertaligheid Joana Duarte (Studiedag)
Taak 2 & 3 : Een onderwijsprogramma ontwikkelen en uitvoeren
Zone van naaste ontwikkeling of zone van vervreemding?
Lev Vygotski:
Hoofdstuk 4.2 uit "Van Leertheorie naar Onderwijspraktijk" Tjipke van der Veen & Jos van der Wal
Hoofdstuk 1.4.3 uit "Handboek voor Leraren" Walter Geerts & René van Kralingen
CAR Model - Luc Stevens CAR-model van Luc Stevens uitgelegd | Metis Onderwijsadvies
(metis-onderwijsadvies.nl)
Formatief handelen - van instrument naar ontwerp René Kneyber, Dominique Sluijsmans,
Valentina Devid, Blanca Wilde Lopez
Bumpy Moments - een handreiking Dr. C.A. van Kan
Beroepsproduct C: Aan de Slag: Het MBO Event
Zie pagina "geraadpleegde bronnen" bij desbetreffende beroepsproduct.
Beroepsproduct D: Twee producten naar eigen keuze
Begeleiding bij leerbaan & Actief betrokken bij BPV
De zes rollen van de Leraar Martie Slooter
Hoodstuk 9: De Rol van Coach -
De Leerling stuurt zijn eigen leerproces
Didactisch Coachen Lia Voerman & Frans Faber
Zelsturing vs Zelfregulatie
Figuur 1: Bron: Bolks, T. (2009). Zelfsturing gaat niet vanzelf: bevordering van zelfsturing met betrekking tot de stage bij studenten van de Pedagogische Academie Basisonderwijs. Heerlen: Open Universiteit. De complete masterthesis is te vinden
op http://dspace.ou.nl/handle/1820/2155 en dan via de link
http://dspace.ou.nl/bitstream/1820/2155/1/OWTBolks-29092009.pdf
Toetsen en Beoordelen
Formatief/Summatief toetsen Toetsen - summatief formatief toetsen (wij-leren.nl)
Hoofdstuk 5.1 uit Handboek voor leraren Walter Geerts & René van Kralingen
Poster "Leren & Toetsen" Onderwijs Maak Je Samen
Beroepsproduct F: In Digitale Vorm
Dual Coding: - Allan Paivio Dual Coding: Codeer leerstof dubbel in je brein - Vernieuwenderwijs
Kwaliteitsbesef bijbrengen door voorbeeld te geven
Formatief handelen - van instrument naar ontwerp René Kneyber, Dominique Sluijsmans, Valentina Devid, Blanca Wilde Lopez
Kwaliteitsbesef bijbrengen door feedback te geven
Formatief handelen - van instrument naar ontwerp René Kneyber, Dominique Sluijsmans, Valentina Devid, Blanca Wilde Lopez